Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Alternatieve brandstof: welke, ervaring, resulaat, kostprijs?' (ID 16888).
De reply is geschreven door tsxerr (UserID 3837) op 18-3-2004 20:40.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_P
Kerosine is ook geen goeie brandstof voor je brommer.
Voor de scheikundigen onder ons, kerosine heeft een kortere koolstofketen, dat wil zeggen dat het een hoge ontbrandingstemparatuur heeft. Je kan er een vlammetje bij houwen maar dan gebeurt er niks.
Het word dus alleen in straalmotoren gebruikt omdat de druk daar enorm hoog is, en daarmee de haalbare ontbrandingstemparatuur te verkrijgen valt. Als je er benzine in zou doen, zou het te snel en te vroeg ontbranden en bijvoorbeeld de verkeerde kant op ontbranden (gewoon door de compressors heen)
Ik heb hier zelf een potje kerosine staan (vraag nie hoe ik eraan kom) en dat is op geen mogelijke manier te ontbranden. het is vrij dik (net als diesel)
Eigenschappen zullen dus zijn; hoe langer de koolstofketen, des te dunner de stof, des te lager de ontbrandingstemparatuur.
Daarom hebben dieselmotoren ook zo'n hoge compressie. De koolstofketen is korter en de ontbrandingstemparatuur dus hoger.
Dus ook; des te langer de koolstofketen, des te beter voor het milieu
Dat wilde ik even kwijt
(Correct me if I'm wrong)
Een paar foutjes maar:
langere koolstofketens wil zeker niet zgeen dat het ook dunner word. Hoe drink jij je biertje anders?
De lengte van de koolstofketen zegt niks over de verbrandings teperatuur. Ethaan onvlamt bij het miste of geringste.
En de lengte van het koolstofketen maakt niks uit voor het milieu. Pas wat er vrij komt na de verbranding is pas belangrijk voor het milieu.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved