Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Van langzaam tot snel (cilinders)' (ID 2366).
De reply is geschreven door MB50TUNED (UserID 60) op 8-12-01?18:03.
1-50cc eurocilindro
2-50cc eurokit
3-50cc imitatie
4-50cc origineel honda
5-50cc zeta
Langzaam
std cilinder honda
eurokit
imitatie (pw + fastarrow)
zeta/eurocilindero/honda std snel
snel
De euro heeft een niet al te brede powerband. Misschien is die wel snel, het is zeker niet mijn favoriet. Zeta en honda std snel wel. De honda std snel heeft meer koppel dan zeta (waarschijnlijk). Maar zal ook sneller slijten. De best te tunen 50 is een honda std snel of zeta. Ik zou voor zeta kiezen in verband met chrome wand. Dit leid tot minder slijtage en heeft een betere koeling.
Aux intakes en extra poorten in de zuiger, leiden niet tot VEEL meer vermogen. Maar tot een iets betere koeling van small end en betere smering. Maar ik ben niet meer van plan om ze te maken. Het heft misschien een kleine winst. Maar een goedgetimede inlaatpoort win je meer mee dan een inlaatpoort die 360 graden open staat. Wat het effect is met aux intakes en gaten in de zuiger.
70 cc cilinders heb ik te weinig ervaring mee. Maar zeta vloeistof en luchtgekoeld hebben zelfde timing, dus even snel. En polini heeft waarschijnlijk een van de bizarste timingen, en is erg goed afgewerkt en zeker mijn favoriet. Zeker als de uitlaatpoort van de polini iets aangepast wordt (de vorm), denk ik dat er geen cilinder is die hem bij houdt.
[This message is edited by MB50 TUNED on 8-12-01 18:16]