Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Anton op me CR500' (ID 16263).
De reply is geschreven door youp (UserID 3941) op 2-3-2004 21:36.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmaster

[...]


dat bdoel ik niet met want, kijk dat een 2 takt klapt heb ik van meerdere gehoord maar niemand legt het uit, en tja jij klinkt zoooooooow goed in motors, ik zie gwoon dat je er veel verstand van hebt dus leg maar eens uit hoe het komt dat ie klapt


4takt motor, het complete proces... in lekentaal... (proces = alle slagen afgewerkt te hebben)

slag 1 de zuiger gaat omlaag door de ontploffing de kleppen zijn gesloten (ik neem nu de werkslag als slag 1) de zuiger komt onder aan slag 1 is verlopen slag 2 gaat beginnen de zuiger gaat omhoog de uitlaatpoort staat open en de gassen worden de cilinder uit geperst dit is de uitlaatslag... na slag 2 komt slag 3.. de zuiger gaat weer omlaag de uitlaatpoort sluit de inlaatpoort opent en het mengsel vult de cilinder... dit noemen we de inlaatslag... als die klaar is komt slag 4 dat is de compressieslag... alle kleppen sluiten de cilinder zit vol mengsel en de zuiger perst het mengsel samen.. aan het einde van slag 4 ontploft het mengsel gaan we weer naar slag 1... de werkslag...

doordat de 4takt motor 4 slagen per proces maakt is hij minder agressief als een 2takt... een 2takt motor maakt maar 2 slagen per proces (Zoals de naam al zegt)... ik neem aan dat je de verdere werking van een 2takt motor wel snapt.... en dat je nu ook snapt waarom een 2takt motor agressiever is...

Dit bericht is ge-edit door youp op 2-3-2004 21:36


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved