Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Anton op me CR500' (ID 16263).
De reply is geschreven door ~RoNaLd~ (UserID 2307) op 2-3-2004 19:42.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: youp
[...]
mag ik je even corrigeren...
de jaren 80 modellen begonnen zo ongeveer bij de 55-60pk... de laatste modellen hebben 76pk... dat vind ik toch best een verschil...
betreft slijtage heb jij t ook mis... een 125 slijt wel degelijk harder als een 500...
waarom? 3 redenen...
1 ze maken minder toeren (500)
2 je benut hun vermogen niet maximaal omdat ze gewoon te veel hebben
3 ze hebben in verhouding minder vermogen per cc als een 125 of 250...
voorbeeld: een nieuwe CR250 heeft 59pk een CR500 van de laatste serie heeft 76pk... (aan het achterwiel dus +-80 aan de krukas) als een CR500 t dubbele zou hebben van een 250 dan zou ie uitkomen om 118pk... hij heeft er dus maar 80... ofwel er is minder uit geperst ofwel de motor slijt minder hard... (bron : www.honda.nl)
en om over slijtage ed. wat te weten hoef je niet gereden te hebben ik verwijs stilletjes naar mn opleiding motorvoertuigen...
overigens voor de CR500 staat fabrieks opgegeven 1x per seizoen de zuiger vervangen... voor 250 is het iets van iedere XX aantal uur... 125 nog vaker en 80 helemaal vaak...
btw als je het HELE topic had gelezen was je er achter gekomen dat t niet de bedoeling is over te komen alsof ik alles al weet...
-edit-
ik heb het over slijtage bij gelijk gebruik... even veel rijden in de zelfde omgeving/ondergrond enzo...
Dit bericht is ge-edit door youp op 2-3-2004 19:37
Dus een 50CC nog vaker? Lijkt me sterk, mag ik wel een paar zuigers in mijn buddy meenemen
BTW niet het hele topic gelezen, ben beetje lui
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved