Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Anton op me CR500' (ID 16263).
De reply is geschreven door youp (UserID 3941) op 2-3-2004 19:29.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Zeroed in-

[...]


je schijnt alles maar prima te weten maar je hebt er nog niet eens op gereden, dus wat blaat je.

aan de andere kant kan ik er best inkomen want ik dacht ook van "ik stap wel ff op die cr500, en het is wel te doen, want ik heb wel eens xr600 4t gereden en dat was ook wel te doen".
niet dus, viel me vies tegen.
het ding rijd enorm zenuwachtig (zoals elke 2t crosser), en het gas is bijna niet te doseren (38mm keihin vlakschuif, binnenrotor achtig iets en snelgas, en niet te vergeten de krachtbron zelf).

overigens vind ik het ook bullshit dat je zegt dat je bij een 500 maar 1x per jaar (seizoen) zuiger hoeft te vervangen, hangt puur aan het gebruik, onderhoud etc.
tis echt niet zo dat een 500 minder slijt dan een 250 bijv.

dat je voor dit ding wilt kiezen moet je zelf weten, maar doe dan niet zo arrogant alsof je alles al weet en dat het een eitje is want dat is echt niet zo.

en het vermogensverschil tussen oude en nieuwe modellen scheelt bijna niks...dingen hebben namelijk altijd dezelfde cilinders gehad, enkel de uitlaat is veranderd.
frame is ook altijd hetzelfde gebleven en de kappenset ook (alleen andere kleurinstelling.

Dit bericht is ge-edit door -Zeroed in- op 2-3-2004 19:13


mag ik je even corrigeren...

de jaren 80 modellen begonnen zo ongeveer bij de 55-60pk... de laatste modellen hebben 76pk... dat vind ik toch best een verschil...

betreft slijtage heb jij t ook mis... een 125 slijt wel degelijk harder als een 500...
waarom? 3 redenen...
1 ze maken minder toeren (500)
2 je benut hun vermogen niet maximaal omdat ze gewoon te veel hebben
3 ze hebben in verhouding minder vermogen per cc als een 125 of 250...

voorbeeld: een nieuwe CR250 heeft 59pk een CR500 van de laatste serie heeft 76pk... (aan het achterwiel dus +-80 aan de krukas) als een CR500 t dubbele zou hebben van een 250 dan zou ie uitkomen om 118pk... hij heeft er dus maar 80... ofwel er is minder uit geperst ofwel de motor slijt minder hard... (bron : www.honda.nl)

en om over slijtage ed. wat te weten hoef je niet gereden te hebben ik verwijs stilletjes naar mn opleiding motorvoertuigen...

overigens voor de CR500 staat fabrieks opgegeven 1x per seizoen de zuiger vervangen... voor 250 is het iets van iedere XX aantal uur... 125 nog vaker en 80 helemaal vaak...

btw als je het HELE topic had gelezen was je er achter gekomen dat t niet de bedoeling is over te komen alsof ik alles al weet...

-edit-

ik heb het over slijtage bij gelijk gebruik... even veel rijden in de zelfde omgeving/ondergrond enzo...

Dit bericht is ge-edit door youp op 2-3-2004 19:37


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved