Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Anton op me CR500' (ID 16263).
De reply is geschreven door -Zeroed in- (UserID 749) op 2-3-2004 19:13.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: youp

[...]


ieder jaar blok splijten om big end lager te vervangen... dat is veel werk en ook nog eens redelijk duur... een CR500 hoef je 1x per seizoen (1x per jaar) de zuiger te vervangen... en ketting en tandwielen moet natuurlijk ook aandacht aan besteed worden... dat is bij 4takt iets minder... ok een 125 moet officieel iedere 15-20uur een nieuwe zuiger... maar dat is dan ook echt ERG


je schijnt alles maar prima te weten maar je hebt er nog niet eens op gereden, dus wat blaat je.

aan de andere kant kan ik er best inkomen want ik dacht ook van "ik stap wel ff op die cr500, en het is wel te doen, want ik heb wel eens xr600 4t gereden en dat was ook wel te doen".
niet dus, viel me vies tegen.
het ding rijd enorm zenuwachtig (zoals elke 2t crosser), en het gas is bijna niet te doseren (38mm keihin vlakschuif, binnenrotor achtig iets en snelgas, en niet te vergeten de krachtbron zelf).

overigens vind ik het ook bullshit dat je zegt dat je bij een 500 maar 1x per jaar (seizoen) zuiger hoeft te vervangen, hangt puur aan het gebruik, onderhoud etc.
tis echt niet zo dat een 500 minder slijt dan een 250 bijv.

dat je voor dit ding wilt kiezen moet je zelf weten, maar doe dan niet zo arrogant alsof je alles al weet en dat het een eitje is want dat is echt niet zo.

en het vermogensverschil tussen oude en nieuwe modellen scheelt bijna niks...dingen hebben namelijk altijd dezelfde cilinders gehad, enkel de uitlaat is veranderd.
frame is ook altijd hetzelfde gebleven en de kappenset ook (alleen andere kleurinstelling.

Dit bericht is ge-edit door -Zeroed in- op 2-3-2004 19:13


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved