Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Metrakit 49cc cilinder op Derbi senda.' (ID 16108).
De reply is geschreven door Steve_ZHC (UserID 426) op 25-2-2004 16:23.
je wil meer koppel?
neem dan een 70cc.
maar ja, dan zit je er weer mee dat je voor de wet op een ongekeurde motorfiets rijdt.
je kan wel een snelle 50 nemen, MK is een goed merk en is ook voor jouw plof geen slechte keuze denk ik.
standaard heb je al een 14mm en je originele luchtfilter zou ik ook lekker laten zitten.
als je pers? je ori uitlaat wil houden, vooral doen, zorg alleen wel ff voor een 'dikke' voorbocht (neem aan dat je die bij jouw Derbi kan verwisselen??), en een demper anders dan origineel, anders schiet je er niks mee op.
mijn ouwe Senda had een demper die meer weg had van een Sjittypower dan van een demper, ding zat vol met kamers en buisjes etc.
let er alleen wel op dat je hem goed hebt vertand.
als je een te lichte vertanding neemt, dan trek je ook minder op (omdat je te snel door het toerengebied bent waarin je motortje begint te trekken).
ik denk dat 14-52 wel een mooie stads-vertanding is.
kameraad met een GPR o.t. had alleen een Gianelli uitlaat gemonteerd, en de boel gewoon goed afgesteld e.d.
dat liep op een motorteller 110km p/u bij 11k tpm op zijn eigen toerenteller.
de vorige eigenaar van mijn ex-RS (toen nog met ori ontsteking en gaar blok) reed gelijk op met deze kerel, alleen bij het trekken kon de Derbi het 80cc gebeuren n?t niet bijhouden...
dit was ook met de originele vertanding.
hehe, mooi werk dat Derbi
als ik weer s een brommer neem, dan wordt t weer een Senda R o.t.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved