Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'hoe kan dit nou????' (ID 11537).
De reply is geschreven door skip (UserID 2340) op 21-2-2004 0:11.

Nieuwe olie 'plakt' altijd een beetje en heeft altijd wat tijd(ff rijden tot motor goed warm is) nodig om goed overal in de bak alle draaiende delen van smering te voorzien. De Viscositeit(dikvloeibaarheid) van de olie veroorzaakt een beetje dat geplak(vooral op koppelingsplaten,dus stroef schakelen) en het stroeve lopen omdat na het warm worden van de olie door het rijden, de olie pas echt de juiste effectieve smeer eigenschap krijgt die het behoord te hebben. Daarom moet je altijd de eerste paar kilometers 'rustig' warm rijden zodat de olie de tijd heeft om effectief alle delen te smeren,DUS NIET gelijk gaan brullen met nieuwe olie omdat sommige delen door de dikte(stroperigheid) nog geen smering hebben gekregen.Dit bedoeld de 'master of disaster' ook met 'uitrekken' denk ik:het verliezen van die stroperigheid.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved