Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'inrijden' (ID 2278).
De reply is geschreven door MB50TUNED (UserID 60) op 26-11-01?14:19.
Ten eerste zijn er verschillende soorten cilinders. Een cilinder met nicasil wand en bevels( afgeronde porten voor minder slijtage) rijdt je anders in dan een gietijzeren cilinder zonder bevels. Die hoef je minder lang in te rijden.
Die gast met zeta kan misschien wel redelijk rijden, maar heeft toch onnodige slijtage gehad., En zeta adviseert zelf niet voor niets om hun cililinder 250 km in te rijden met extra smering! (1:25) :n En hoe hard reed hij dan?
Maar je moet prestaties gewoon opbouwen met inrijden 50 km niet meer dan 5000 rpm 50 km niet meer dan 6000 rpm enz (bijvoorbeeld). En race of cros is niet te vergelijken met straat,(afwerking en materiaal) en houd er rekening mee dat hun meestal naa een race hun zuiger vervangen. Ik denk niet dat dat je bedoeling is voor op straat. Ik denk dat je dan beter rustig aan kan doen en slijtage lager houden. Ik heb goede ervaring met mijn manier van inrijden. Maar dat moet iedereen zelf weten, maar ik weet wel wat ik doe.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved