Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Brandstofverbruik Scooters bij verschillende snelheden' (ID 15620).
De reply is geschreven door Blukaap (UserID 380) op 9-2-2004 10:45.

Is een vereiste voor een goed onderzoek niet dat ALLE overige omstandigheden (die je dus niet gaat onderzoeken) gelijk moeten zijn ?
Daar valt luchtweerstand (naja, wind eigenlijk) ook onder.

Daarom op een dyno doen, of iig iets waar de wind geen invloed op kan hebben, desnoods beun je zelf een rollenbank in elkaar en zet je een fietsteller op het achterwiel voor de kilometerstand (scoor je geheid extra punten mee, net zoals verschillende soorten benzine, verschillende hoeveelheden olie etc).

Nadeel is wel dat al het vermogen gebruikt wordt om op te trekken, om met constante snelheid te rijden is minder vermogen nodig (daarom draai je ook je gas een stuk dicht als je op je gewenste snelheid zit ).

Wat misschien ook wel een leuk idee is dan: Optrekken naar 20km/u, afremmen, weer optrekken enz. En dat voor een paar snelheden.
Wordt wel lastig om iedere keer even hard af te remmen.
En bijvoorbeeld gaan onderzoeken hoeveel extra vermogen opnieuw starten kost en hoe lang je 'm stationair kunt laten lopen voordat het rendabel wordt om 'm opnieuw te starten.

Dit bericht is ge-edit door Blukaap op 9-2-2004 10:45


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved