Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Brandstofverbruik Scooters bij verschillende snelheden' (ID 15620).
De reply is geschreven door Daniel_84 (UserID 2133) op 9-2-2004 9:20.

Kom op zeg, waar is jullie inspiratie.
Om te beginnen hangt dit egt van veel factoren af.
Als je zo een proef doet moet je natuurlijk al enige ervaring hebben met natuurkunde. Je moet iets weten over luchtweeerstand, frontaal oppervlak, maar ook rolweerstnad is heel belangrijk. Je moet weten dat als je 2 keer zo hard rijdt er 4keer zoveel vermogen (energie)nodig is. dat heeft de maken met de luchtweerstand. Dus daar kun je al veel over lullen. Formule energie= massa x snelheid ^2 (kwadraat) Maar hoe en wat dat met luchtweesrtand precies zit weet ik ff niet meer. Dat moet je kunnen herleiden met behulp van andere formules waar de luchtweerstand inzit, die formules moet je maar opzoeken. Maar dat weet ik allemaal niet meer (is al een tijdje trug)
Dus eerst met theorie een uitleg geven wat denkt dat gaat gebeuren

Nu de praktijk:
Verder is een proef gewenst natuurlijk. Daarbij komt dat veel zaken gelijk gehouden moet worden. Voor een eerlijke proef. Zoals massa persoon, zithouding, zelfde banden (voor rolweerstand) Frontaal oppervak van brommer, dus geen andere brommer pakken. Ander oppervlak andere weerstand natuurlijk. En bedenk nog maar iets. Hoe je de bezine moet meten weet ik niet, daar moet wat op verzonnen worden.
Tijdens dee proef rij je op verschillende snelheden.

Op t einde analiseer je je gegevens en geef je een verklaring-conclusie.

Tip, verwerk zoveel mogelijk factoren ene wees objectief

Tip2 Altijd met theorie beginnen ( dus wat je denkt wat gaat gebeuren en waarom. Meteen met proef beginnen en resultaten opschrijven heeft geen nut





Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved