Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Bouw je eigen uitlaat, ook mt!!' (ID 2194).
De reply is geschreven door Joost (UserID 6) op 18-11-01?12:56.
Het voordeel van een eigen gemaakte uitlaat is juist dat hij exact voor je cilinder is gemaakt. Als je een standaart uitlaat na maakt dan heb je geen enkel profijt!
Het uitrekenen van de maten is zeer eenvoudig, er zijn diverse programa's die zelf al het werk voor je doen.
Je hebt een paar basis gegevens nodig zoals de slag lengte van je motor, het aantal cc's, de openings tijd van je uitlaat poort (in graden) en nog een paar gegevens die je zo hebt.
Vervolgens rekend het programa de maten zo uit.
Volgende week post ik wel FAQ over het maken van een eigen uitlaat. Ik heb een stuk of 5 FAQ die al klaar zijn, ze moeten alleen even van plaatje's worden voorzien enzo.
Quote:
original post by: Hans. F.
Ik zat er ook aan te denken om een uitlaat te maken, maar dan van koper, omdat dat zo makkelijk vervormbaar is, maar hoe maak je dat dan aan elkaar.
Lassen? is koper lasbaar, of anders solderen?
Zouw ik niet doen, koper is alleen te solderen, en de solderingen gaan scheuren door de trillingen in de uitlaat. Daarnaast is koper veelste duur. Dat gaat je honderden guldens aan koper kosten! Door de hite zal het koper ook uitgaan zakken. Het materiaal is totaal ongeschikt.
Gewoon plaat staal of nog beter rvs (321 ofzo) is het beste. Je kunt het overal wel krijgen. En als je slim bent ga je naar een sloper en haalt een oude moter-kap ofzo. Dan is het helemaal gratis.
mzl.
ps. nick: ik zie het nu ook, mon eigen fout. Typte namenlijk: "
[url ] http://www.test.com [/t] niet clicken. [/url] " in. Stupid me.
[This message is edited by Joost Moesker on 18-11-01 13:16]