Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Elektronica Forum in het onderwerp 'Contact slot' (ID 15133).
De reply is geschreven door bart de schakelgek (UserID 1161) op 26-1-2004 19:17.
ok clim jij kunt dus EN niet typen, EN niet uitleggen
.
ik zal het geheel eens uitleggen.
we hebben een motorhispania contactslot (al onze tsx contsloten zijn ooit kapot gemaakt met een schroevendraaier)
daar zitten 3 draden op voor de verlichting, en 2 draden, dat is de motorstop.
als we de bobine verbinden met de motorstop kabels vonkt ie alleen als het contactslot op off staat
draadjes omwisselen werkt niet het gaat gewoon niet, blijkbaar werkt een am6 bobine omgekeerd, of zoiets dergelijks
dus wij contact aangesloten op de kabeltjes van het licht, dus contact aan: vonk
dat werkt dus...
maar de stroom/spanning wat dan ook, wat door de bobine gaat, en nu ook door het contactslot, is toch heel hoog? want nu wil clim het licht ook via het contactslot laten gaan, maar dan branden alle lampjes door vrees ik.
dus liever wil ik weten hoe ik de motorstop kan gebruiken, die van am6 werkt anders als dat ik dacht.
(en niet zo van: koop gewoon een tsx contactslot, dit is wat clim wil, hij is koppig en blaat... en gewoon dat contactslot MOET erop, hij wil dus: contact uit, ook licht uit, mijn optie was om licht apart van contactslot uit te zetten dmv schakelaar, maarja)
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved