Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Opdr. school. Jou mening over brommerleeftijd verhogen.' (ID 15044).
De reply is geschreven door MTX 80 RII H (UserID 3270) op 23-1-2004 19:23.
vanaf je 16e een lichte motor vind ik opzich wel een goede optie, maar dan moeten ze mss wel de motoren in 3 categorie?n indelen, zodat je met je 16e bv nog niet op de snelweg mag (met je 16e op een motor op de snelweg vind ik dan toch weer iets te gek). Omdat een motor duurder is dan een scooter, niet zo zenuwachtig stuurt, een stuk breder is, apk-gekeurd is en een kenteken heeft, zullen de meesten er een heel stuk rustiger mee rijden en niet als een stel stijf-van-de-pillen-staande-kamikazepiloten door de stad heen slingeren / racen. Een ander voordeel hiervan is dat de meesten hun motor niet op gaan voeren omdat hij al hard genoeg gaat. Hierdoor gaan die motoren niet harder dan waar ze voor gebouwd zijn, wat ook weer een heel stuk veiliger is dan die opgefokte scootertjes met 50cc frame.
Ik fok mijn brommer op omdat ik 40 een levensgevaarlijke snelheid vind (ik rijd namelijk 2 keer per dag over een 80-weg, omdat op het fietspad te veel fietsers rijden). Als ik dan met mn brommer netjes met het verkeer mee kan, is er niets aan de hand, rij ik met 40 tussen die auto's, dan komt het niet goed. Als ik een motor heb die al 80 kan, is er niets aan de hand, ik rij geen fietsers meer voor hun sokken en ik kan EN MAG met het verkeer mee.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved