Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen poortmap, timingen en tunen topic' (ID 14350).
De reply is geschreven door Neonlampje (UserID 44) op 21-1-2004 19:12.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcel
[...]
verklaar jij dan eens waarom om maar ??n van de vele voorbeelden te geven, een oudere KX80 cilinder ook hulpinlaat heeft naar de spoelers. ik denk btw dat het wel degelijk nu heeft. zodra je mengsel naar je verbrandingskamer gaat denk ik niet dat het veel last zal hebben van een gaatje van ca 7mm ofso. en al gaat het door dat gaatje dan nog komt het uit bij die spoelpoort boven je inlaat.
maar laat het me weten hoe jij erover denkt 
Ten eerste heb je geen mooi spoel traject, er zit een 2e kanaal. Door zuigkracht zal het wel meevallen, maar blijft een hindernis die niet nodig is.
Er gaat btw geen mengsel direct vanuit je membraan naar je verbrandingskamer, als dat zo was kon je net zo goed een membraan op je spoelpoorten zetten en er direct een carburateur achter toch? 
Door het beneden gaan van je zuiger cre?er je een hogere druk in je carter, je kleppen zijn dus in theorie gesloten. vervolgens gaan je spoelers open en vanuit je carter wordt je mengsel aangezogen. het hebben van een xtra kanaal die niet goed op de stroom-richting aansluit lijkt me dus niet zo nuttig om te hebben
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved