Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'lampen probleemje' (ID 2099).
De reply is geschreven door Nick (UserID 1) op 7-11-01?21:33.
Mhh ik heb het al een paar keer uitgelegd maar daar gaat ie weer:
Je accu is NIET om de 'klappen op te vangen'.
De gelijkrichter (waar de spanningsregelaars bij de meeste Honda's is ingebouwd) zorgt ervoor dat de spanning uit het blok (dat afhankelijk is van het toerental, de witte draad) gelijkgericht wordt en constant 6V of 12V is.
DAT gelijkgerichtte EN juiste spanning bevattende stroom wordt doorgestuurt naar je accu en contactslot (rode draad).
Vanaf je contactslot wordt dit een zwarte draad.
De zwarte draad moet je dus gebruiken om alles op aan te sluiten dat op je accu en/of vliegwiel moet lopen. Want dat komt dus NA je contact -> het doet het alleen als je contact op aan staat.
Je LICHT is echter een uitzondering: volgens de kabelboom moet de GELE draad uit je blok (die ook naar CDI (en gelijkrichter) gaat) naar je schakelaartjes op het stuur gaan. Daar wordt het geschakelt met het licht.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved