Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'minder optrekken' (ID 14910).
De reply is geschreven door LLLoonY (UserID 2492) op 18-1-2004 20:19.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn
mwah simpel gezegd heeft dat 'kastje' een bepaalde vervroegingscurve, waardoor je ontstekingstijdstip bepaald wordt bij een bepaald toerental...
en ??n curve kan een hele positieve of negatieve invloed hebben op verschillende setups...
elke setup heeft zegmaar een bepaalde 'optimale curve'......en door cdi te veranderen kun je dus dit soort dingen krijgen...
marcel (zoetahmeerdah) heeft enorm veel verstand van cdi gedoe enzo, en er ook veel ervaring mee...
dus als ik het goed begrijpt valt er een ideale cdi te bouwen voor elke brommer...
(of dit haalbaar is weet ik ook niet )
maar al mijn problemen liggen daar dus aan, raar maar waar, mijn brommer rijdt beter met een mps-300 cdi...
en hij start veel beter ook !
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved