Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'vraagjes over nsr' (ID 14708).
De reply is geschreven door master of disaster_rs50 (UserID 1400) op 10-1-2004 20:38.

ik zal es ff zoeken voor je.
maar waar het kort gezegt om neer kwam,was dat als je constant in laag toeren (je cilinder)inreed dat je zuiger en de wand wel op elkaar inslijten op laten we zeggen 10cm.
Maar op het moment dat je het gas opentrok ,dat er warmte verschil op trad omdat ie neit gelijk zo snel gekoelt kan worden.
daarom zou je zuiger gaan uitzetten, niet alleen in de breedte maar ook in de hoogt.
daardoor komt je zuiger hoger dan 10cm, en kom hij om het punt ( bijv.) 10,1 cm.
en het punt boven die 10cm waren de zuiger en cilinder nog neit op elkaar ingesleten.
waardoor er om dat punt veel vermogen zou worden verloren.
maar nog erger is dat op de momentt de zuiger door de warmte erg is uitgaan zetten op een nog niet ingereden stuk,en daaardoor de kans op een vastloper vergootte aangezien de zuiger is gaan uizetten en de cilinder wand nog enigsinds dik is.

edit: bromhandelaar in de buurt had een cilinder laten zien die was vastgelopen doordat er groeven in de cilidner waren gekomen na het inrijden, betreft een 70cc

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 10-1-2004 21:58


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved