Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Nieuw FAQ verzoek: tunen' (ID 2029).
De reply is geschreven door Joost (UserID 6) op 2-11-01?19:32.

Heyz...

Ik ben een tijd geleden al eens begonnen met het schrijven van een eenvoudige tutorial voor het tunnen van cilinders. Dus het uitrekenen van de Time Area's van de poortmap en dergelijke. Alleen het probleem is dat het zo uitgebreid is dat het bijnij een onmogelijke taak is om het even in FAQ uit te tikken. Er zijn boeken van 600 bladzijde aan gewijd en dat is gewoon niet samen te vatten is een paar bladzijden tekst.

Ik zouw heel best een simpele stap voor stap beschrijving kunnen maken over hoe en wat, maar daar leer niets van. Je moet weten waarom je iets doet. Daar zit nouw het vele werk in.

Voor de rest, er is niemand hier die een pro is op gebied van tunnen. Je moet minsten 10 jaar ervaring hebben om er pas echt verstand van te hebben. Op de site van mac-dizzy staat heel veel informatie, maar door het technische engels komt het zeer moeilijk over als je het voor het eerst leest.
Ik kan wel een korte beschrijving/vertaling geven van de belangrijkste stukken van de mac-dizzy site. Dan is het meschien wel iets toegankelijker.

Voor de rest blijft het gewoon proberen om toch alles van de mac-dizzy site door te lezen en ook 100% begrijpen. Zo heb ik het zelf ook gedaan.


Maar zo als jullie weten heb ik nog veel meer dingen op mijn verlanglijstje (gb-boordcompu) staan dus ik zeg niets toe.

mzl.


ps. tip voor het tunnen van 50cc. Omdat de spoel poorten bijna onberijkbaar zijn met een dremel kun je het beste de boven kan van je cilinder afdraaien en dan met extra voetpakkingen, of een spacer, je poorten op hoogte krijgen. Vervolgens slijp/frees je de poorten een klein stukje naar benenden. Dat wil nl. wel.



[This message is edited by Joost Moesker on 2-11-01 19:42]


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved