Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Aantal OHM ontstekingsspel TSX' (ID 14509).
De reply is geschreven door Blijhoofd (UserID 1283) op 3-1-2004 21:28.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn
[...]
ja magoed...das zowieso al troep 
ehm...heb je daar een verklaring voor btw?...of meet je een verkeerde spoel 
boven de 130 vertrouw ik tsx spoelen btw al niet meer...
tja..tis een bekend probleem bij tsx...spoeltjes slijten. volgens michiel worden ze te warm (te zien aan blaasjes op et tape) maar dat hadden mn nieuwe spoelen ook al...maar het zou idd wel kunnen...
dat van die blaasjes is gelul hebben ze nieuw ook, het heeft igg wat te maken met de lak laag om het draad,dat gaat langzaam naar de klote,waar door de wikkeling langzaam met elkaar contact maakt,waardoor de weerstand daagt en hij steeds mer begint te stotteren enzow,t heeft of met de hitte te maken, of dat het door te veel toeren teveel stroom op wekt, en de spoel daardoor te heet word, of door de trillingen van de kern dat daardoor die laag langzaam beschadigt,zal het is op school vragen
koop iig een nieuwe :P
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved