Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'AM6 goed of slecht ?' (ID 14432).
De reply is geschreven door Daan Da Man (UserID 1361) op 30-12-2003 19:51.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: asf-70 chris

ik heb niet hele hele topic doorgelezen...

Nadelen am-6:

-slecht schakelen en uit de versnelling vallen... het schakelen met am-6 voelt gewoon niet lekker.... het is geen "klik" als bij de honda blokjes... maar een zompig gevoel.. ik kan het niet thuisbrengen of verwoorden, maar ben er niet blij mee... niet dat je er iets van merkt als je aant racen bent maar toch nou das niet helemaal waar. dat ligt er voornamelijk aan wat voor olie erin zit, of het een klik wordt of een doorduw iets. mijn ervaringen met oudere blokjes is meer dat het bij de oude een soort spons gevoel is wat je krijgt bij het schakelen of juist een harde ratelende klak

dat uit de versnelling vallen vind ik WEL bijzonder irritant... vooral leuk als je gloed nieuwe shit er net onder ligt Al ben ik wel van mening dat dit te overkomen valt door veel rijervaring en een aparte schakelmethode... idd gewoon kwestie van niet te haastig en goed doordrukken, iets wat je met een beetje ervaring gewoon automatisch gaat doen. verder is het toerental waarop je schakelt ook van belang. bij de am6 bak is de ratio zo dat je bij het overschakelen het beste gewoon zo snel mogelijk kan bedienen, dan zou hij er het beste in vallen. laat dus niet eerst je toeren zakken voordat je schakelt als het ware... gewoon kwestie van gevoel voor krijgen.

-Iets waar ik me ook aan erger zijn die hard plastieken tandwieltjes voor je water- en oliepomp.. zit in jullie blokken ook hoor. nylon is nylon, je hebt een vorm van nylon die smerende eigenschappen heeft, maar dat is het niet, dat wordt gebruikt voor lagers.

-Met standaard krukas (+ lagers ed), koppelingsplaten (en veertjes) is niet aan het ruigere opvoerwerk te beginnen...standaard krukas is helaas (net zoals die van jullie) niet volrond. voor de rest best stevig, kan behoorlijk wat newtons aan. de koppelingsplaten van adige zijn ook vrij goed, maar let op de soort olie die je eringooit. standaard vuistregel: minarelli=putoline gp10 minimaal! veertjes kunnen idd wat verstevigd worden, en adige levert ook sterkere veertjes voor am blokken

-Volgens mij is niet de HELE versnellingsbak gelagerd, enkele assen draaien rond in koperen bussen...dat issie bij de am6 wel. am5 heeft 1 bronzen bus, die na ongeveer 20000 km moet worden vervangen, mits het andere (kogel) lager op die primaire as gewoon altijd spelingsvrij heeft gedraaid.

-Alles is IEL vegeleken met honda... kleine tapeinden ed..vergelijk het gewicht es?(ps. de startmotor zou je er dan af moeten laten bij de am)

Voordelen am-6

-Electrische start.. vind ik een grote plus.. komt gewoon professioneler over op een racer dan een kickstart...

-Standaard (wel onbegrensd) zijn al leuke koppels te behalen...
met standaard snelle honda cylinders ook
-Carterinlaat

-bevestiging uitlaat aan cilinder
wat is daar zo speciaal aan... gewoon schuiven:S
-compactheid van het hele blok..

-Waterkoeling
-Meer (betere) opvoerspullen voor te krijgen
-beter uiterlijk bij eventuele naked bike


ZO denk ik erover: am-6, slechter dan HONDA, maar er is niets beters als je niet van het uiterlijk van DERBI of GILERA schakels houd..

Dit bericht is ge-edit door asf-70 chris op 30-12-2003 19:24


Dit bericht is ge-edit door Daan Da Man op 30-12-2003 19:54


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved