Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen poortmap, timingen en tunen topic' (ID 14350).
De reply is geschreven door huh (UserID 574) op 30-12-2003 13:36.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

[...]

Als ik een cilinder bijwerk, maak ik mapje, bereken ik de timingen, zoek ik er een leuke blowdown bij, en kijk ik vooral of de uitlaatpoort nog breder kan. Inlaat doe ik meestal weinig aan. Kanalen bekijk ik op groffe fouten, en de squish probeer ik netjes te zetten. Ik denk zelf dat dat beter werkt Verder, hoe ik het doe is nog niet heel erg professioneel ofzo, maar de meeste cilinders kun je zo al erg goed verbeteren.
Squish is de ruimte tussen de zuiger in bdp en de cilinderkop. Die hou ik meestal rond de 0.7mm, maar je moet daar alleen mee werken als je zuiger en kop overeen komen.
Verder zeg jij dat je aan de spoelers zit, maar als ik lees wat jij zegt zou ik daar absoluut afblijven


Een leuke blowdown...dat is zo rond de 30 he?

Verder, het bijwerken van de uitlaatpoort...ik wil eigelijk weten hoe je beste die poort kan bijwerken. Als je de uitlaatpoort gewoon in het wilde weg wat verbreed, dan merk je dat al erg goed. Maar ik vroeg me af of ik er meer vermogen mee kan winnen, als ik de uitlaatpoort in een bepaalde vorm maak? Het omgekeerde 'Shell' teken is wel een goeie vorm, heb ik wel eens gehoord. Maar zijn er nog meer vormen? En hoe kies ik voor een bepaalde vorm? En met die Shell-vorm, loop ik toch een stuk oppervlakte mis die ik gewoon had kunnen gebruiken?

En Pingu, hoe pas jij je squish aan? Dat is misschien ook wel interessant, mijn 70 kop en mn eurokit zuiger passen namelijk precies in mekaar, dus dan zou ik hier ook wat mee kunnen doen?

Verder heb ik het op het moment helaas te druk met andere dingen (vakantie vieren ) om me met al die berekeningen bezig te houden, maar aangezien dit toch een algemeen topic is geworden maakt dat toch nie veel uit


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved