Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen poortmap, timingen en tunen topic' (ID 14350).
De reply is geschreven door Pingu (UserID 465) op 30-12-2003 11:30.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: David

Ja mischien is het handig als hier een faq voor komt ofzo, en dan voer je daar al je gegevens in en dan druk je op een "bereken" knop, en klaar....

Lijkt mij wel handig..

btw, als ik een cilinder tunne, dan markeer ik op de cilinderwand wat eruit moet, en dan douw ik de dremmel erin, ik doe dan altijd gewoon de standaard dingen. uitlaat poort omhoog en breder, inlaat omlaag en ook breder, spoelers groter, en zuiger onderste flappen inkorten en middelste stuk tot aan de piston pen haal ik ook altijd weg daarna alle randjes en hoekjes afwerken + polijste, en dan testen maar...

Het bovenstaande heb ik al een paar keer toegepast op puchjes en ER cilinders (net als TSX cilinder) en het werkte zeer goed.

Maare dat squish gebeuren snap ik geen kont van, dus mischien kan iemand mij dat effe uitlegen...



Als ik een cilinder bijwerk, maak ik mapje, bereken ik de timingen, zoek ik er een leuke blowdown bij, en kijk ik vooral of de uitlaatpoort nog breder kan. Inlaat doe ik meestal weinig aan. Kanalen bekijk ik op groffe fouten, en de squish probeer ik netjes te zetten. Ik denk zelf dat dat beter werkt Verder, hoe ik het doe is nog niet heel erg professioneel ofzo, maar de meeste cilinders kun je zo al erg goed verbeteren.
Squish is de ruimte tussen de zuiger in bdp en de cilinderkop. Die hou ik meestal rond de 0.7mm, maar je moet daar alleen mee werken als je zuiger en kop overeen komen.
Verder zeg jij dat je aan de spoelers zit, maar als ik lees wat jij zegt zou ik daar absoluut afblijven


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved