Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen poortmap, timingen en tunen topic' (ID 14350).
De reply is geschreven door Teunmenator (UserID 1651) op 29-12-2003 20:29.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu
http://2stroke-tunin...df2b6bebdf5344ddbae3
Om de timing van de cilinder uit te rekenen kun je de volgende formule gebruiken:
D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2
T=R+L+C-E
R is de slag gedeeld door 2 in mm.
L is is de drijfstang lengte van hart tot hart in mm.
C is Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm.
E is Afstand van de toprand van de poort tot aan de cilinder toprand in mm.
Deck height zou ik gewoon beetje gokken als ik jou was, ik neem aan dat je toch niets aan de spoelers doet. Dan gaat het enkel om blowdown en die veranderd niet extreem als deckheight beetje scheelt. Verder zoek je als je verstandig bent een mooie squish straks, en weet je dus niet wat dan de deckheight word...
Ik snap het ook nog niet helemaal=> waarvoor heb je die timing van de cilinder precies nodig en wat is het precies wat je dan hebt berekende zeg maar. Daarbij kan iemand een soort van aanpak maken. Je moet je cilinder er bij een deel van de metingen oplaten zitten en dan eraf halen en dan andere dingen opmeten ofzow??
en BDP is het diepste punt? en TDC het hoogste?, en wat is je boring?
heb je aan die formule hierboven genoeg...
(of is er iemand op het forum die dit goed kan en het handig uit kan leggen => FAQ )
Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 29-12-2003 20:43
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved