Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Grote auto topic' (ID 12795).
De reply is geschreven door Steve_ZHC (UserID 426) op 29-12-2003 10:44.
gister heb ik een ander luchtfilter gekocht, zo1 met een gepolijste aanzuigbuis en een kelkfilter (zeg maar net zo1 als de cheapo's voor de brommers ensow, maar dan heel groot en een gat in het midden waar ook nog katoen zit).
resultaat; veel sneller optrekken, minder kabaal in de auto, 100x betere looks 
CRX kwaaltjes zijn; wielkasten (vooral linksachter), dakje, de voorruitstijlen, motorkap opent moeilijk.
V-TEC heeft een tik, weet zo niet wat het is, maar de EE8 heeft de bijnaam VTIK niet zomaar gekregen 
goed op de homokineten letten, dit zijn een soort lagers bij je voorwiel, kan het zo niet uitleggen omdat ik er zelf nog niets mee gedaan heb.
ik weet wel dat er rubberhoezen omheen zitten, vol met een speciaal vet, die scheuren nog wel es en dan zijn binnen no-time je homokineten af (120 euro p.s. incl. montage @ Honda dealer).
ook trekken ze vaak naar rechts of links als je op het gas stampt, dit is vaak nog wel te fixen met een goede uitlijnbeurt.
maar de auto kan net zo goed zo krom als een hoepel zijn, of je velgen zijn het, etc.
reken er inderdaad maar op dat je er wel wat van af moet weten wil je een betaalbare Rex rijden.
beste is gewoon om er 1 te kopen, helemaal op te knappen en er in de tussentijd niet mee rijden.
maar ja, een CRX, of een Civic zoals ik heb, zit een beetje in het rijtje van de GTI, GSI, etc.
aan die auto ben je altijd bezig, en daarvan is de Honda gewoon de mooiste, snelste, betrouwbaarste, zuinigste.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Michiel RS-
[...]
Ga er maar vanuit dat je eraan moet sleutelen, die autos zijn mindstends 13 jaar oud als je de nieuwste hebt. ze zijn maar tot begin 92 gemaakt en dan heb je het over het dure model, de ed9 is maar tot 1990 gemaakt. En ze zijn niet zo als hij zegt, 1:15 dat haal je zonder gas te geven :-/
Alle rubbers zijn aan vervanging toe bij zon leeftijd, voor de apk moeten dan de draagarmrubbers vervangen worden. De ashoezen moeten goed zijn, die gaan vaak stuk. Rubbers van het dakje en ramen verdrogen = lekkage = roest.
En zo ben je wel een paar jaar bezig wil je hem weer 100% hebben. Want er zijn nog veel meer dingetjes.
Dit bericht is ge-edit door -Michiel RS- op 28-12-2003 13:28
hmm, ik heb het dan over een gewone ED9 h?, een VTEC is ook een stuk zwaarder.
1e type ED9 weegt net geen 900kg volgens fabrieksopgaaf, en als je een beetje normaal rijdt, dan is het zeker mogelijk om zo te rijden.
hehe, alleen zuipt Gerben's ed9 1 liter olie per tank, dus die is aan een revisie of een ander blok toe...
enne Michiel, jij zit niet op het CCH forum zeker (CRX Club Holland)
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved