Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Grote auto topic' (ID 12795).
De reply is geschreven door Steve_ZHC (UserID 426) op 25-12-2003 17:48.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

is dat een beetje betrouwbaar zoon crx? of moet je er veel mee sleutelen?


hangt af van je budget, als jij maar 1500 euro over hebt voor een Rex, dan kan je er van uit gaan dat je heel veel werk voor de boeg hebt.
koop je er een van 2500/3000 euro, dan heb je meestal wel een goeie waar je gewoon in kunt rijden ipv eronder liggen te sleutelen.

alleen is mijn auto een Civic, en geen CRX helaas.

je hebt 2 Europese types CRX in de 2e generatie (de meest bekende van ong. 88 tot ik dacht 93/94 ofsow); de ED9 en de EE8, de ED9 is gewoon de 'normale' 1600 DOHC 16 klepper met standaard 129pk, en de EE8 is de iets snellere (en veel luxere) welbekende V-TEC (of V-TIK ) met ik meen iets van 150pk uit een 1600 16v.
Verder is er nog een Amerikaanse CRX, die heeft hetzelfde blok als ik heb (1600 SOHC 16v, 112pk standaard) maar die kan je beter laten staan, een CRX moet power hebben en 112pk is GEEN POWER in een Rex

voor een CRX is nog heel veel te koop aan onderdelen, ze zijn niet duur (relatief ) en een Honda is veel betrouwbaarder/sneller/zuiniger/lichter dan VW, Opel, Alfa, noem de bekende jongerenauto's maar op.

Een CRX zuipt 1 op 15...
een Civic 1 op 12/13 (50kg zwaarder + mindere aerodynamische eigenschappen).
dat is dus MET OPEN LUCHTFILTER
ikzelf heb dus een verbruik van 1 op 13, Gerben (die kunnen veel van jullie je vast nog wel herinneren) heeft met zijn Rex een verbruik van ong. 1 op 14/15.

plus dat het gewoon hele fijne auto's zijn, licht, rijdt lekker, je zit echt op de grond, heeeeeeeeeeerlijk


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved