Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Cilinder tsx te "lang"' (ID 14239).
De reply is geschreven door TripleEdged (UserID 2779) op 23-12-2003 18:30.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn
nie alles gelezen...maar is je zuiger niet gewoon fout?...dat ie korter is vanaf je zuigerpen tot je zuigerbodem??
of zat ie bij de cil (tja..bij imi krijg je nu eenmaal troep)
neh het is een imi cil met een prox zuiger....
( to neonlamptje ): de onderkant van de uitlaatpoort ligt presies gelijk aan de zuiger.
Ik heb trouwes de ontsteking even ori gezet( dus de streepjes gelijk) en dit rijdt toch nog wel het beste.
Met de ontsteking vervroegd trok ie sowiso iets minder hard( alleen een beetje merkbaar in zn 5 ).
Maar om nog even terug te komen op de verbrandingskamer, squis e.d.
welke vorm zou "ideaal" zijn voor de verbrandingskamer, of bestaat een ideale verbrandingskamers niet, omdat het voor elke brommer verschillend is?
en ik ben erachter dat de voetpakking( vloeibaar ivm negative deck height) op een bepaald punt een klein beetje benzine naar buiten pruttelt( heel weinig, bijna niet te zien, net een paar kleine belletjes).
maar als ik nu dus een dunne papieren voetpakking neem, die goed aansluit, waardoor hij dus geen druk in het carter verliest, maar dan wordt de deck height wel weer wat "erger" waardoor je weer wat compressie verliest in de verbrandingskamer.
Maar wat is er nu "erger", minder compressie in de verbrandingskamer omdat de squish wat minder is, of minder druk in het carter?
Jah ik weet dat als ik die papieren pakking neem en ik laat de cil afdraaien, dat het dan alletwee goed is, maar ik wil in de tussentijd ook nog wel goed rijden natuurlijk....
jonges jonges toch, wat een lang verhaal...
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved