Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Het grote begrenzers topic!' (ID 11715).
De reply is geschreven door Daniel_84 (UserID 2133) op 6-12-2003 14:53.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: CARMAGE
Ja kan het niet echt beter uitleggen lijkt mij nu toch al duidelijk. Maar zal nog een poging doen. Wel ze hadden gewoon een raampje gemaakt met langs twee kanten een rubbere ring die je over de carbu en over de luchtfilter moest doen. Er was dan ook een gleufje in geslepen waarin het plaatje op en neer kon schuiven en er zat nog een soort dichtsysteempje in wanneer het gleufje naar benede was dat de lucht niet langs boven kon. En vanboven op dat ding zat dus als die kerel reed een magneet en wanneer hij tegengehouden werd trok hij deze eraf. Gevolg: plaatje naar benede (natuurlijk niet helemaal) carbu krijgt nog drie vierde lucht motor zuigt minder lucht aan en hop je hebt een brommer die 50 gaat
Ja das een goed idee, maar het kan nog simpeler volges mij. Gewoon een staafje van boven nar onder door je luchtslang met een rond klepje eraan dat(bijna) precies past in luchstlang. Als je rijdt laat je gewoon dat klepje parallel staan met je luchtslang. Dus dat de lucht gewoon langs het klepje kan stromen. Wordt je aangehouden draai je het gewoon dicht. Dat staafje laat je bijvoorbeeld iets uitsteken aan de onderkant van je luchtslang zodat je eraan kunt draaien. Je moet alleen zorgen dat het staafje vrij stroef draait want anders gaat ie onder het ijden al dicht ofzo. Het is hetzelfde principe als met een vlinderklep.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved