Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Twee vraagjes' (ID 13863).
De reply is geschreven door huh (UserID 574) op 6-12-2003 2:30.
Neeej serieus mensen, ik loop niet te dollen ofzo . Ik sta er zelf ook van te kijken
Ik ben niet gek ofzo...ik ben begonnnen met een 180 Mikuni, omdat ik altijd 150 in mn 50 snel met 16mm carb enz had zitten. Dan is 180 toch een redelijke keuze of niet dan? Maar die 180 was gewoon te klein, dat voelde ik gewoon. Met choke reed ie toen vele malen beter!! Nou de volgende sproeiers heb ik toen geprobeerd:
* 210 mikuni (had ik nog liggen)
* 135 KEIHIN (had ik nog liggen)
* 150 keihin (de grootste die de brommerboer hier heeft)
* 280 mikuni (bij motorzaak gehaald)
* 320 mikuni...
Dit is ongeveer in oplopende grote...ik heb natuurlijk elke keer gevoeld hoe die reed, hoe de bougie dr uit zag, choke uit enz...nou ik merkte gewoon duidelijk dat ie steeds groter moest.
Maar wat ik niet snap: de meeste brommers moeten toch gewoon gruwelijk verzuipen met een 320 mikuni sproeier? Dat is wat ik vreemd vind...de bougie begint nu een beetje een normale kleur (koffiebruin) aan te nemen, dus er zit duidelijk vooruitgang in. Maar beetje vreemd dat ik er zo asociaal enorm grote sproeiers voor nodig heb. Gewoon abnormaal eigelijk. Maja, dr kan waarschijnlijk toch niemand een antwoord op geven.
-> Valse lucht is het hoogstwaarschijnlijk niet, want hij loopt met alle bovenstaand sproeiers (redelijk) stationair, en ik weet hoe prima een brommer reageert op valse lucht.
-> Gare carb? kan misschien zijn, maar hoe zie ik dat?
En heeft iemand suggesties waarom ie zo ratelt? Ik vind het echt gewoon eng...en dat Airsal een gaar merk is, dat kan natuurlijk ook wel zijn, maar ik weet zeker dat ie nie zo hoort te klinken zoals de mijne doet
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved