Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'cdi??? kapot???' (ID 1867).
De reply is geschreven door Martijn (UserID 357) op 16-10-01?20:13.

ik geloof dat als ik meet tussen de r/z draad en het ijzeren verbindingsstuk met de grondplaat dat ie dan geleid, maar ik zal het effies natrekken.
Dat van de bougiedop dacht ik al, want hij vonkte gewoon bij een andere bobine en het is bij alle bougiedoppen die ik heb doorgemeten.

oke dan, opeens geeft ie tussen de 2 koperen draden van de spoel 100,2 ohm aan, dus volgens mij is ie nog goed.
Vanaf de spoel naar de bobine aansluiting is de weerstand nog steeds 100,3 of 100,4 ohm dus hij is overal goed.

Nou weet ik opeens niet meer zeker of mn bobine nog goed is, kan iemand me vertellen of en hoe je een bobine van een ts kan doormeten?>??

In een motorboek van me staat electronische ontsteking mooi uitgetekend, en daar staat een weerstand bij van 4700 ohm, zou deze weerstand in de bobine zitten, aangezien de cdi in de bobine zit???

Spoel is dus goed, bedrading ook, aarde ook, dus zit het denk ik toch in het laatste gedeelte, BOBINE, BOUGIEKABEL of BOUGIE.
Ik denk bobine.

Als ik de bobine doormeet (aansluitlipje van rd/zw naar 2 (weekijzeren) uitsteksels) dan zegt men meetding heel effies een bepaalde weerstand en daar na (na een halve seconde) weer oneindig weerstand.
Volgens mij is dit niet goed en hoor je een bobine gewoon door te kunnen meten, of het moet komen door de potenti?le weerstand van 4700 ohm...
nou ja, ik wil dus even weten of ik mn bobine kan doormeten.

Als dit het niet is ben ik vet genaaid want dan weet ik het niet meer en zal mn brommer het waarschijnlijk nooit nooit nooit nooit meer doen en moet ik de rest van mn leven fietsen.
(tenzij ik spaar en een Viper koop)


[This message is edited by Martijn Ts ... on 16-10-01 23:19]


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved