Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Cilinder voor rx?' (ID 13769).
De reply is geschreven door Nasic (UserID 634) op 1-12-2003 14:11.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Radeon-rx

Ik wil binnenkort een 50cc manston replica halen voor mijn rx maar ik rij elke dag ongeveer 50km voor school enzo.
En het blok zal nogal snel slijten met zo'n hoogtoerige cilinder en ik heb eerst nog geen geld om nieuwe lagers enzo te gaan halen.
Ik heb een 17,5 mm carb. welke cilinder(s) kunnen op me rx met weinig slijtage die goed werkt op 17,5 mm carb? Ik dacht aan de Hebo giet 70cc.
En kan deze cilinder goed getuned worden(pas als ik c3 lagers heb dan)?

En hoeveel toeren zal de hebo 70cc giet draaien ?
Of als jullie me een andere aanraden hoeveel toeren maakt die cilinder dan?

Dit bericht is ge-edit door Radeon-rx op 30-11-2003 21:03


zou uit die cilinders toch eerder voor de hebo giet gaan. een stuk laagtoeriger, een bult meer koppel, en laagtoerig vermogen, wat gewoon de cilinder veel meer bruikbaar maakt voor dagelijks vervoer, en de slijtage zal niet hoger zijn dan bij een hoogtoerige 50cc.

wil je wat goedkoper rijden, dan neem je een DR70. sneller dan een NG 50cc, veel koppel, en trekt vanaf de 5k al lekker

gilardoni 68 is dan ook een goede oplossing, alleen een stuk sneller, en heeft een keiharde nicasyl wand, maargoed daar betaal je dan ook voor.

van de gietijzer cilinders hoef je geen extreme slijtage te verwachten, tussen de 10-15k een hoonbeurt met een nieuwe zuiger zal voldoende zijn. wel afhankelijk van je smering en rijstijl natuurlijk.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved