Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'poortmap en pics autisa110' (ID 13661).
De reply is geschreven door Pingu (UserID 465) op 29-11-2003 15:48.

Ik heb het even berekent, al zal het niet exact kloppen aangezien ik de deckheight en drijfstanglengte moest gokken. Ik het als drijfstanglengte gewoon de slag x 2 genomen, en als deckheigth 0.5
Timing uitlaatpoort: 182,8
Timing spoelers: 125,9
Blowdown: 28,45
Gecorrigeerde breedte uitlaatpoort: 32,2=60,4%
Er kunnen dus wat afwijkingen zitten, maar al met al klopt de cilinder qua timingen netjes. Wel lijkt hij mij nog vrij hoogtoeriger voor zo een lange slagblok. Ook staan de spoelers ong. 1,5mm los, maar dat maakt niet echt uit. Als je hem wilt tunen zou ik de uitlaatpoort wat breder gaan maken, en de vorm zo houden, is best netjes. (enkel bovenin verbreden) Hoger is niet echt noodzakelijk, maar zou nog wel mogen, naar ongeveer 30 graden blowdown.
Zitten de poorten bij andere 80ac cilinders ook nog zo hoog getimed? Viel mij op, had ze lager verwacht.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved