Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'Tuning mbx-80 cilinder' (ID 12042).
De reply is geschreven door Pingu (UserID 465) op 28-11-2003 15:08.
hij is inmiddels af.. maar ik heb geen scanner meer zal proberen te omschrijven hoe hij is geworden: vanaf bovenkant cil begint de uitlaatpoort op ong. 22,5mm deck is ongeveer .5mm. De poort is een stuk lager dan bij de vorige cilinder, maar veel netter, met een vrij rechte bovenkant, zodat hij zo snel mogelijk opent. Dit was bij de vorige niet (was mee uitschietertje.. ) De inlaat is ongeveer 2mm naar onder gefreesd, ik hoopte daar wat toeren te halen. De zuiger is ook bewerkt, er zit een gat voor de smering van het small-end in. Verder, kanaal naar boostpoort mooi gemaakt, de hoeken op het hemd dus netjes gemaakt. Spoelkanalen zelf iets groter gemaakt, dat kon. En de spijlen aangescherpt.
De prestaties..:
-Hij is niet sneller geworden dan de vorige.. top is nog niet getest, maar powerband stopt bij de 11k, (de vorige haalde dat op top niet, maar deze verwacht ik ook niet)
-Door de lagere poort voelbaar sterker onderin, wheelyen is erg makkelijk geworden en je rijdt veel makkelijker lekkere kruissnelheden van ong. 90 zonder veel te schakelen.
Al met al dus wel een vooruitgang, maar die powerband.. ik snap echt nog niet waarom hij zo laag is. Zelf begin ik eraan te denken dat de spoelers toch de beperking van de cilinder zijn, maar hoe ik dat met simpel gereedschap moet gaan verhelpen..? Ik ga iig een zuigertje aan de bovenkant bewerken, voor een maat van me, zodat de spoelers op ongeveer 130 graden komen, hopen dat dat wat scheelt.
Sorry dat ik geen poortmap op het internet kan krijgen btw..
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved