Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'am6 cilinder' (ID 13292).
De reply is geschreven door Nasic (UserID 634) op 13-11-2003 11:46.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buysman
[...]
ik verklaar je nu voor gek, waarom geen 70 cc, als je tog hard wilt.
maargoed, even kijken.
hebo is goed,
24 mm vlakschuif.. hmmm is eigenlijk beter voor 70, voor 50 zou ik tog tikkie kleiner pakken
ook kleiner spruitstuk etc. maar dat snap je wel
aan een dpr heb je geen hol hiermeej, sonde vant geld / tijd / inspanning, is gewoon voor topprestaties geschikt
imvt binnenrotor, jonge het is maar 50 cc..
carter tunen? bwaah,, kun je doen
extra koppelingsplaten zul je niet nodig hebben lijkt me met 50 cc, kun je wel doen, is nooit weg.
malossi powerbox, jeees waar heb jij het vandaan...
Mijn oordeel : je zal die onderelen niet snel krijgen, kost nou eenmaal best veel geld.
en een tip van joey: neem een 70 man, dat is 20 keer beter als je tog hard wilt gaan
maar dan tog: die setup zal je de 120 aantikken
sjowie, wil niet geheel vervelend zijn, maar je punten kloppen niet helemaal.
mijn opmerkingen over meneer zn setup:
Hebo Manston 50cc getuned
dr bestaat alleen een NG
24mm Vlakschuif
ok, moet je de cilinder wel tunen, maar in lage toeren zal je vermogen vergelijkbaar zijn met niks
Twin Air filter
leuk filter, maar beetje ontoepasbaar op een rs. kies liever voor k&n
(weet nog niet welke membraam en spruistuk)
MVT inner rotor
mvt is gewoon normale buitenrotorontsteking met een betere curve en lichter vliegwiel
DOpplere Race Krukas
ik zou toch zeker voor de hebo gaan ivm het zilverkooilager. wil je enigszins vlammen met 50cc, dan moet je veel toeren draaien, en een geschikte krukas daarbij monteren
Joly Moto uitlaat / of DPR
waarom jolly? dpr is een goede keus, wel pas laten maken nadat de rest van de setup klaar is
Getunde Carter
laten doen, is veel uit te halen
Extra koppelingsplate en sterkre veren
onnodig voor 50cc, tenzij je koppeling echt gaar is. dan nog, zou ik voor een 5 plaats gaan, met veren red je vrijwel niks, en andere platen dan std betaan niet.
Malossie Powerbox
in de sloot gooien dat ding
ff nog ter aanvulling: je kunt beter op scootparts.nl een DR70 kopen van 95 euro, vlam je even hard, heb je minder gekut met afstellen en geklooi, want je bent een best jong als je zo'n 50cc goed aan het lopen krijgt. daarbij heb je met die dr nog een berg meer koppel, en vermogen onderuit. de DR vereist geen andere krukas, doordat ie niet erg hoogtoerig is, wat dus ook weer ten goede komt van je slijtage in je blok. tis maar wat je zelf wilt, maar met een DR/tp70 cilinder ben je voor een 100-200 euro een keer klaar, mayb leuk carbje erbij ofzo, en vlam je net zo hard of harder dan met zo'n opper getunede 50cc, en het scheelt aanzienlijk in slijtage.
Dit bericht is ge-edit door Nasic op 13-11-2003 11:48
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved