Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp '50cc imi tunen' (ID 13135).
De reply is geschreven door Pingu (UserID 465) op 7-11-2003 16:15.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SHALOM
met je uitlaat kun je het beste je toeren en je powerbad regelen. Ik zeg ook zker niet dat de uitlaat onbelangrijk is. In tegendeel, maar wil je wat meer koppel hebben dan moet je echt aan je inlaat en speolpoorten gaan werken. De Uitlaat kun je idd wel omhoog schoppen, maar hier krijg een enorm piekerige motor van. Is natuurlijk wel snel, maar onderin is de cilinder dan niets meer waard
lul niet als je niets weet.. Al doe je nog zoveel aan je inlaat en spoelers, de belangrijkste poort als het om vermogen gaat is gewoon de uitlaatpoort. Wat jij zegt over uitlaat wijzigen = piekerige motor.. wijzig je inlaat maar eens flink Verder koppel win je ook met uitlaatpoort, maak hem voor de gein eens wat breder.
En ff voorbeeldje als bewijs:
std mbx80 cilinder, rijd 100 fzo @ 8/9k
mbxcil getuned (zelfgedaan, enkel UITLAATPOORT), top is op teller niet meer zichtbaar. Nu zul jij denken dat jankt extreem veel toeren, maar nee op top nog geen 11k @ teller. Trek je conclusie zou ik zeggen...
Beide cilinders met 24mm mik tecno etc
edit: had pagina 4 nog niet gelezen
Dit bericht is ge-edit door Pingu op 7-11-2003 16:16
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved