Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp '50cc imi tunen' (ID 13135).
De reply is geschreven door SHALOM (UserID 1800) op 7-11-2003 11:33.

wat is er fout aan??

het is gewoon een beetje wat je wil. Ik probeer alleen te zeggen dat je niet zo blind in je uitlaat moet gaan hakken en denken dat ie dan bergen kracht en snelheid krijgt. Ik probleem is namelijk dat je je powerband wat hoger legt.

Bij een hele snelle cilinder is dit juist mooi, maar als je dit met een originele cilinder flikt om wat meer trekkracht te krijgen en een paar kilometers enbij dan kom je bedrogen uit. OK hij mag best een mm omhoog hoor, maar verder is niet aan te raden. Vooral niet als je al zo'n kleine powerband hebt. Ook gaat je brommertje en flink wat meer benzine doorheen gooien met een (te) hoge uitlaatpoort.

In jaspers geval is het ook NIET aan te raden. Deze jongen heeft al bijna geen kracht meer onderin en verschillende mensen zeggen: gooit die uitlaatpoort wat omhoog. Jah leuk dan draait het motortje wat meer toeren, maar onder de 7000-8000 doet het ding totaal niets meer.

Als je je uitlaat aan wilt passen doe het dan wat in de breedte. hierdoor veranderd je timing niet, maar kun je je gassen wat beter kwijt. Wil je echter meer koppel en snelheid dan zul je eerst eens wat aan je spoelpoorten moeten doen. Deze staan bij honda bijna nooit goed. Jullie zouden eens naar een kriedler 5.3-6.25pk cilinder moeten kijken. Deze heeft hele mooit trompervormige speolpoorten en een perfect mooie en grote inlaat. Resultaat: het cilindertje begint te trekken bij 3000-4000 toeren en gaat door tot de 11000. En dat voor een 50cc!!!!!!!!


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved