Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'lassen?' (ID 13038).
De reply is geschreven door NSR JunK (UserID 694) op 1-11-2003 20:18.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rene
wat ik me dus af zat te vragen, en dr zijn hier blijkbaar toch genoeg experts (ahum)
maar om dun plaatstaal te lassen, aan een auto dus,
moet blijkbaar dus puntlas gebruikt worden,
anders gaat niet?
en hoe heet zon puntlasapparaat? gewoon puntlasapparaat?
meer uitleg erover iemand?
zon apparaat heet idd gewoon een puntlasaparaat, puntlassen word ook wel weerstand lassen genoemt. die punten worden met een bepaalde druk tegen elkaar geklemt met de platen ertussen dan gaat er stroom doorheen en bij de overgang van die 2 platen onstaat de grootste weerstand. daardoor onstaat warmte en de combinatie van warnte en druk bepaald de sterkte van de las
volgens mij gebruiken ze een puntlas aparaat omdat je daarmee makkelijk/snel en ik denk relatief goedkoop die platen aan elkaar kan hechten. je hoeft niet de hele rand aan elkaar te lassen, gewoon om de 10cm ff een puntlas en het zit vast genoeg.
probleem met dun plaatstaal is dat je dr redelijk snel doorheen zit. tis gewoon moeilijk goed te lassen met electroden, mig/mag natuurlijk kan het wel maar dan moet je echt goed kunnen lassen, je wilt op je auto geen lasfouten hebben.
een andere manier die je volgens mij ook best kan gebruiken is hardsolderen of tig lassen. met die 2 technieken kan je perfect dun materiaal aan elkaar lassen.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved