Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Wat is beter: Zuiger met 1 of 2 zuigerveren.' (ID 1717).
De reply is geschreven door Woeter (UserID 144) op 2-10-01?20:59.

Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED

Ik heb met mijn eurokit weleens de onderste zuigerveer weggelaten. Het resultaat was dat ik de eerste meters iets minder trok, maar ik zat wel sneller op mijn top. 2 veren geeft meer wrijfing en dus ook warmte, dus als je veel toeren draait neem je 1 veer. In de racerij wordt soms geracet met een nsr zuiger zonder de onderste zuigerveer. (nooit met 2 veren dus). Dus laagtoerige/middentoerige cilinder is 1 veer het bestte. getunede HOOGTOERIGE cilinder 1 veer monteren.

Ik heb zoiezo maar ruimte voor 1 veer bij mijn eurokit, vanwege aanpassen poorten . (http://home.talkcity.com/ThePits/bart40/tunen_5.gif) (Cilinder ziet er nou wat beter uit en er zijn bevels aangevracht en hangt onder mijn brommer, maar rijdt nog niet.)

Je moet er op letten dat het slot van de zuigerveer niet in een poort blijft hangen.

L veren happen inderdaad. Je zal er met een fabrieks cilindertje weinig van merken, maar als je uitlaatpoort 72% van je boring is, ruim 27 mm (bij 50cc/39mm) merk je er iets meer van. :n

Ik ben het ook met michiel eens.




Hoooo es!!! een uitlaatpoort van 27mm breed, bedoel je het zo???? dat wil ik meemaken!!!, volgens mij mag je uitlaatpoort niet meer als in de 30 % van je boring zijn hoor, anders loopt je zuiger volgens mij al vast als je hem start...


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved