Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Uiterlijk Forum in het onderwerp 'Spuiten MB' (ID 12584).
De reply is geschreven door John Huijben (UserID 1844) op 29-10-2003 18:11.

je hebt nodig :

- schuurpapier ( ook als je hem laat stralen )
- primer ( zonder primer kotm hij ook wel in de kleur die je witl maar dan is de laklaag slechter )
- lakbus( sen )
- evt. schilderstape

men schuurt eerst de tank kaal, LET OP : als je hem laat stralen moet je hem nog steeds bijschuren.
let ook op dat als de vorige lag is gaan bladeren ow onregelmatig is dat het dan het beste is als de tank echt 100% kaal is ,anders zie je dat in je nieuwe laklaag nog steeds, je kan ook iets van n brander / verffeuhn gebruiken o mhet wat sneller te laten gaan.

men brengt evt. schilderstape aan op plekken waar dat nodig is ( benzinekraanje bv. als je he mniet eraf haalt ).
men primert de tank, dus met bewegende arm spuiten, niet op een punt blijven spuiten.
als een deel niet meteen meekleurt wat door niet goed schudden ect. kan voorkomen niet de spuitbus stilhouden maar gewoon blijven bewegen.
je moet ook gelijk niet al te dik doen goed is goed.

daarna laat men de tan kdrogen, hoelang kan je op de spuitbussen lezen, ik zou een 1 a 2 dagen aanhouden.
Dan in de laklaag spuiten, hetzelfde als de primer en vooral niet te dik doen, als je 1 keer spuit wel goed doen, maar als je 2 keer spuit ( wat verstandiger message=je hebt nodig :

- schuurpapier ( ook als je hem laat stralen )
- primer ( zonder primer kotm hij ook wel in de kleur die je witl maar dan is de laklaag slechter )
- lakbus( sen )
- evt. schilderstape

men schuurt eerst de tank kaal, LET OP : als je hem laat stralen moet je hem nog steeds bijschuren.
let ook op dat als de vorige lag is gaan bladeren ow onregelmatig is dat het dan het beste is als de tank echt 100% kaal is ,anders zie je dat in je nieuwe laklaag nog steeds, je kan ook iets van n brander / verffeuhn gebruiken o mhet wat sneller te laten gaan.

men brengt evt. schilderstape aan op plekken waar dat nodig is ( benzinekraanje bv. als je he mniet eraf haalt ).
men primert de tank, dus met bewegende arm spuiten, niet op een punt blijven spuiten.
als een deel niet meteen meekleurt wat door niet goed schudden ect. kan voorkomen niet de spuitbus stilhouden maar gewoon blijven bewegen.
je moet ook gelijk niet al te dik doen goed is goed.

daarna laat men de tan kdrogen, hoelang kan je op de spuitbussen lezen, ik zou een 1 a 2 dagen aanhouden.
Dan in de laklaag spuiten, hetzelfde als de primer en vooral niet te dik doen, als je 1 keer spuit wel goed doen, maar als je 2 keer spuit ( wat verstandiger is ) maakt het niet ernstig veel uit als er een paar witte / grijze puntjes van de primer doorkomen, dar werk je de 2e keer bij, anders heb je weer kans op druipers.
weer even laten drogen en evt. de 2e laklaag aanbregen.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved