Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'tunen zuiger athena 128' (ID 12733).
De reply is geschreven door Pingu (UserID 465) op 13-10-2003 21:15.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blue_Aerox
- smering small-end-lager --> zorgen de gaten in je small-end voor
- bredere powerband en meer trekkracht --> uitlaatpoort verbreden
- meer toeren --> uitlaatpoort verhogen
- afwerking --> spoelers bijwerken
- extra smering cilinderwand/zuiger --> gaatjes van 0,5mm in de zuiger, op plekken die nooit langs een spoeler of uitlaat/inlaat poort gaan.
1e: ????? gaten in je smal-end??? Gat in inlaatkant zuiger kan iig schelen.
2e: deels waar
3e: klopt half, iig wil een goede tuner eigenlijk nooit echt een hoge uitlaatpoort ivm powerband en trekkracht, die verminder je namelijk door compressieverlies. Je werkt gewoon naar een nette blow-down, hoger moet je niet gaan, zeker niet @ schakel.
4e: niet alleen spoelers.. ook inlaat, zuiger, uitlaat, kanalen etc..
5e: enkel nodig bij brute vlinderpoort ivm warmlopen spijl.
Verder: jij noemt een aantal dingen alsof het feiten zijn, zoals verhogen uitlaatpoort, maar dat is alleen verstandig als je blow-down te laag is. Verbreden is weer alleen verstandig als je te weinig oppervlakte hebt, te grote poorten zijn nooit goed, en zeker te hoge poorten niet.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved