Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'info: 80cc carter verkleinen mb/t' (ID 12512).
De reply is geschreven door huh (UserID 574) op 8-10-2003 18:39.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul80

Dat je meer vermogen krijgt door ervoor te zorgen dat je mengsel beter stroomt klopt. Je kunt b.v. je spoelpoorten, inlaat en je carter polijsten. dit scheelt wel degelijk. Je moet het bekijken vanuit het mengsel. Vergelijk het met een tuinslang met een steentje erin. haal dat steentje weg en het water "flowed" beter. Het feit dat je mengsel versnelt door er wervelingen in te brengen klopt als een bus denk maar aan een powerroar bij auto?s...


Ehmm ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp maar ehmm...jij zegt dat je je inlaat geheel moet polijsten omdat het dan beter flowed? Goed ben ik het nog mee eens, maar dan zeg je dat je mengsel dan versnelt omdat er wervelingen ontstaan? Wervelingen ontstaan juist bij een ruw oppervlak en niet bij gepolijste (dus zeer gladde) oppervlakken. En bij wervelingen vertraagt het mengsel juist, doordat het meer weerstand ondervindt.

Verder is het helemaal niet zo dat je altijd (flinke) vermogenswinsten krijgt bij het polijsten van je inlaat gebeuren. Sommigen zeggen zelfs dat je er verlies van kan krijgen, omdat je mengsel minder goed mengt doordat het oppervlak minder weerstand geeft, en je dus een minder goede ontbranding krijgt. Dit heb ik hier vaak langs zien komen en ook in het PF van S-F.nl heb ik dit gezien. En ik heb het idee dat die mensen ook weten waar ze over praten hoor.

Verder snap ik je vergelijking niet van:

Quote:

Vergelijk het met een tuinslang met een steentje erin. haal dat steentje weg en het water "flowed" beter


IMHO klopt hier echt niks van, deze vergelijking zou opgaan als er een obstakel in je inlaat zat die je weg kunt halen.

Kijken wie hier nog meer op hapt trouwens

Dit bericht is ge-edit door huh op 8-10-2003 18:40


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved