Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'info: 80cc carter verkleinen mb/t' (ID 12512).
De reply is geschreven door Paul80 (UserID 2721) op 8-10-2003 17:30.

Carterdruk verhogen is alleen weggelegd voor ingenieurs die met ontzettend ingewikkelde berekeningen precies weten hoeveel er waar bij moet. Dit kun je zeker NIET zomaar zelf effe, al zou dat wel leuk zijn want het geeft i.d.d. meer vermogen. Ik moet wel zeggen dat er een hoop slechte antwoorden worden gegeven op dit forum, met name in deze topic en die van de koppeling vooraan deze pagina. Maar het gaat om de hooby, ik snap m.
Dat je meer vermogen krijgt door ervoor te zorgen dat je mengsel beter stroomt klopt. Je kunt b.v. je spoelpoorten, inlaat en je carter polijsten. dit scheelt wel degelijk. Je moet het bekijken vanuit het mengsel. Vergelijk het met een tuinslang met een steentje erin. haal dat steentje weg en het water "flowed" beter. Het feit dat je mengsel versnelt door er wervelingen in te brengen klopt als een bus denk maar aan een powerroar bij auto?s. Die wervelingenworden al verkregen door de bouw van de cilinder, de ligging van de spoelpoorten daarin en de roterende beweging van je krukas. Daar moet je zelf niets meer aan doen. Wil je je brommertje op een goedkope manier snel maken dan zijn er echt wel andere mogelijkheden. Ik ken jongens die een puch maxi met een origineel cilindertje (door henzelf bijgewerkt) tegen de 100 echte km?s zitten. Er zijn trucs genoeg voor je mt-tje/mb-tje. Als je een beetje logisch nadenkt en het een en ander opschrijft kom je een heel eind. (ik heb makkelijk praten doe dit al 11 jaar) Maar iedereen moet ergens beginnen. Ik heb wel al 1 tip. Als je er geen verstand van hebt moet je er hier niet over posten, dat staat echt stom. Ik kreeg na een topic over mijn "slippende koppeling" de vraag of ik het koppelingshuis er wel op had zitten.....dat zegt genoeg dacht ik. Maar mannen succes ermee.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved