Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'RaaK ! Rollenbank controle, 30 min geleden..' (ID 1655).
De reply is geschreven door Rens (UserID 73) op 27-9-01?13:27.
Politie Haaglanden
District Zoetermeer
postbus 264
2501CG DEN HAAG
Zoetermeer, 15 juli 2001
Geachte meneer, mevrouw,
Op 7 juli 2001 werd ik aangehouden door een mortoragent en werd er aangekondigd dat mijn bromfiets gecontroleerd moest worden, op 9 juli heb ik een kennisgeving van bekeuring ontvangen naar aanleiding van deze controle, voor het rijden op een bromfiets welke de maximum constructie snelheid kan overschrijden. Het nummer van deze kennisgeving is: ******.
Ik wil hier tegen in beroep gaan om de volgende redenen:
Een brommer mag volgens de wet 4kw aan vermogen hebben en een maximum constructiesnelheid van 45km per uur mijn brommer is alleen getest op het aantal kilowatts dit was volgens de agent 2 kilowatt dit valt binnen de wettelijke norm. Tijdens de meting hield de agent 1 voet aan de grond omdat er niemand was om de brommer vast te houden en hij bang was om om te vallen dit omdat mijn brommer hoger is als een scooter en hij niet vast kon houden aan de daar voor bestemde beugel omdat hij met deze hand de koppeling moest bedienen tijdens het schakelen. Hierdoor zat de agent niet met zijn volle gewicht op de brommer en kon het achterwiel onbelast draaien en werden er toerentallen bereikt welke bij normaal weggebruik onmogelijk zijn, en ook zeer slecht zijn voor de motor. Tijdens deze onbetrouwbare test werd een een vermogen van 2 kilowatt geconstateerd, en werd er geen meting van de maximumsnelheid uitgevoerd.
Vervolgens werd er een tabel bijgepakt waarin stond welke maximum snelheid er bereikt kon worden met mijn brommer, het is echter onmogelijk het aantal kilowatt`s om te rekenen in maximum snelheid zonder daarbij rekening te houden met het gewicht de luchtweerstand en de weerstand op de weg, er werd dus in weze gegokt hoe hard mijn brommer kon.
En een brommer met een vermogen van 2 kilowatt en een gewicht van 60 kilo zou dus de zelfde maximum snelheid bereiken kunnen als een brommer met 2 kilowatt en een gewicht van 120 kilo.
Mijn brommer is van het type honda mtx welke een gewicht van 100 kilo heeft dit is een hoger gewicht als de gemiddelde brommer dus met het vermogen uit de onbetrouwbare test zal ik nooit de maximum snelheid kunnen bereiken welke in de tabel stond omdat deze waarschijnlijk bestaat uit gemiddelden of gegokt is.
Ik ben het dus niet eens met deze bekeuring omtdat:
-De test onjuist is uitgevoert en dus onbetrouwbaar is
-Het geteste vermogen nog steeds binnen de wettelijke norm valt
-De maximum constructiesnelheid NIET is getest
-De gebruikte omrekenings tabel niet klopt
Met vriendelijke groet,
Dat 4 kilowatt is de nieuwe (euro)wetgeving als je een theorie boekje hebt van auto theorie (een nieuwe) staat het daar netjes in van die 4 kw.
Dit bericht is gewijzigd door Rens op 3-10-2010 om 17:03 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved