Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'puch opfokken zonder veel geld :)' (ID 12424).
De reply is geschreven door DaBramba (UserID 2276) op 29-9-2003 18:37.
mja ik zal maar eens beginnen over standaard puchje gekloot.
1. Cilinder: deze kun je gewoon ff bijwerken, vooral uitlaatpoort, inlaat kun je ook een klein beetje naar beneden halen, of de zuigerflap inkorten (ook meteen lichtere zuiger).
Maten staan bijvoorbeeld op http:\puchmaxi.dsv.nl of op http:\www.puchmaxi.nl
2. Uitlaat: wat voor proma heb je? waarschijnlijk de GP, deze is wel goed voor een standaard puchje
3. Cil kop: gewoon ff wat afvlakken voor iets betere compressie, of gewoon een HD kop kopen
4. Koppeling: dit is een van de belangrijkste onderdelen die je kan bewerken aan puchjes. Je zult de koppeling uit het blok moeten halen en daarna helemaal uit elkaar halen. Daarna ga je de segmentjes gewoon verlichten. Plaatjes en tekeningen staan op de 2 bovengenoemde sites. Nadat je de koppeling getuned hebt zal deze namelijk bij een hoger toerental aangrijpen en zal je dus iets meer in je powerband waarschijnlijk, waardoor je dus harder optrekt.
5. Carb deze wordt iig veel uitgeboord, en dit kun je gewoon doen, sommigen zeggen dat je max tot 14 mm moet gaan, anderen zeggen verder. Als ik jouw was zou ik gewoon kijken tot wanneer de "wand" te dun word. Het uitboren is echt niet slecht ofzo, aangezien het verschil tussen een 15mm Bing en een standaard 12 mm bing alleen de doorgang naar het spruitstuk is, als je deze dus wegboord is iig de behuizing hetzelfde als een 15mm bing, gasschuif weet ik niet precies, het kan namelijk zo zijn dat deze niet helemaal meer goed afsluit etc.
6. Standaard shit opvoeren is gewoon geen zak aan, het wordt alleen pas leuk bij cilindertjes vanaf 60-65cc
DaBramba
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved