Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'tsx MOET in mekaar!!!!' (ID 1624).
De reply is geschreven door BIGwillie (UserID 26) op 23-9-01?16:36.

Over die bougie: foute bougie! ik heb er een BPR8ES in zitten en dat is zekerteweten de goed. (70cc)
Een bougie met een te lage warmtegraad kan groote gevolgen hebben:

Laatst reed ik met een maat van me door de polder. Hij reed op zn MB. Die hadden we pas een week in elkaar.(had hij pas gekocht van iemand die hem 6 jaar in de schuur had laten staan). Helemaal gereviseerd, opnieuw gestraald/gespoten, kei veel nieuwe onderdelen erop, de oude 70cc mallosie er weer op gedaan. Zag er weer als nieuw uit. Hij had hem net 503 KM ingereden en wilde effe op het gas. En toen: Paf!! Wij stoppe. 'Kut m'n MB kapt ermee' riep Mos (bijnaam). Geen compressie, zuigerveer zeker naar de klote.:p z'n pa ons effe opgehaald.
Halen we de cilinderkop eraf. Bleek dat de bougie was ontploft en een gat dwars door de zuiger had geslagen! :p
Oorzaak: Hij had een oude, verkeerde bougie met een te lage warmtegraad erin gedaan. De SUKKEL!
Volgende dag andere zuiger gehaald. Bleek dat die zuigers voor die oude mallosies al lang niet meer gemaakt werden (enkele zuigerveer) dus toen maar een nieuwer type erop (2 zuigerveren). 150 piek maar op deze zuiger doet hij het 10 keer zo goed.

En over die spelling in het achterwiel: nieuwe lagers of nieuwe bussen tusse de achterbrug en wiel. Da laatste was bij mijn TSX, bleek dat de vorige eigenaar er een afgezaagd stuk pijp tussen had gedaan.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved