Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'rollerbank gweest:(' (ID 11963).
De reply is geschreven door Bazz -> DRD (UserID 1867) op 13-9-2003 17:06.

Hier ff wat info over de rollerbank enzo(bron: http://nrshonda.cjb.net


Mee naar de rollenbank De politie organiseert speciale dagen waarop ze lekker met z'n allen een dagje brommertjes gaan pesten; de rollenbank-dag! Dat doen ze dan met een overmacht aan motorfietsen zodat er echt geen ontsnappen aan is.
Als je een motoragent ziet moet je niet ineens je gas opentrekken en wegrijden, rij gewoon normaal en niet harder dan 40, ga ook niet schijnheilig langzaam rijden, ze zijn ook niet dom hoor! Met een beetje geluk laat hij je gaan (op een normale dag, rollenbank-razzia kun je vergeten, dan pakken ze alles), heb je pech probeer hem er dan niet uit te rijden, dit lukt je toch 9 van de 10 keer niet en als het je niet lukt heb je een probleem...
De agent zal je vragen of je brommer is opgevoerd, zeg gewoon dat jij van niets weet, ze komen er toch wel achter, maar bij een eventueel bezwaarschrift kan het vervelend zijn. Hierna zal hij zeggen dat je hem te volgen naar het bureau, hij zal proberen je uit te lokken hard te gaan rijden, trap hier niet in! Rij gewoon in de stad met 30 achter hem aan, buiten de kom 40, het is de wet dus mag hij niet gaan zeuren dat het langzaam gaat. Als je een begrenzer hebt die je moet bedienen met een schakelaar dan is dit de tijd om hem aan te zetten, bij de rollenbank staan er teveel agenten je in de gaten te houden.

Vermogen Van de overheid mag je brommer niet meer dan 0,44 Kw aan het wiel leveren, ofwel 0,60 pk. Bij een rollenbank-test zullen ze niet zo moeilijk doen als je 0,8 Kw hebt, dit komt op je teller ongeveer overeen met 60 km/h. Nou vraag je je natuurlijk af hoe het kan dat je met 0,4 Kw 45 km/h kan en met 0,8Kw maar 60 km/h, dat is simpelweg omdat de luchtweerstand en nog wat factoren kwadratisch toenemen als je harder gaat rijden.

De meting
De politie zal je brommer meten op een zogenaamde rollenbank, dit is een apparaat waarop ze je brommer zetten met het achterwiel op een rol, ze zullen hem door alle versnellingen rijden (telkens tot z'n hoogste toerentallen) en dan nemen ze de hoogste meetwaarde, daarna pakken ze een lijstje waarop een tabelletje staat en dan gaan ze kijken hoe snel jou brommer volgens hen gaat met dat vermogen, het maakt dus niet uit of je op je 102 kg zware NSR zit en zelf 130 kg weegt terwijl die gozer van 60 kg op z'n 70 kg zware scooter, je gaat volgens hen even hard.


Waarop je moet letten:

Ze moeten je brommer met het voorwiel vastzetten, mocht er schade ontstaan dan kun je dat op hen verhalen.
De slang van je waterkoeling moet goed aangesloten zitten, als dit niet het geval is komt er een te hoge meetwaarde uit en loop je ook nog eens kans op een motorschade doordat ze je brommer toch al heel erg mishandelen en als je dan ook nog eens geen koeling hebt...
(alleen in je bezwaarschrift!) Er moet een agent van minstens 80 kg op je brommer zitten, omdat anders het achterwiel kan gaan slippen en de meting dus niet betrouwbaar is (wel in jouw voordeel, maar dat hoef je natuurlijk niet te vermelden in je bezwaarschrift).


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved