Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Poortmappen!' (ID 1477).
De reply is geschreven door Joost (UserID 6) op 16-9-01?16:55.
Die jappen hebben inderdaad zo'n corrected compresion ratio, beetje onzin, is ook geen een programa die het gebruikt.
ff over die extra uitlaat kanalen, waar moet je die dingen kwijt? Dat past echt nooit in een 50cc of 70cc clindertje. M'n uitlaat poort is nu presies 72% van de boring, als je nog groter gaat gaan je zuiger veren happe.
Zat trouwens vanmiddag nog een stuk op mac-dizzy te lezen over uitlaat temp. Daar kan je best leuke dingen mee doen. Zoals je waarschijnlijk al weet bepaalt de lengte van je pijp te resonatie ferquentie, het toerental dus. Als je nouw de temp in je pijp hogger word gaat de geluids snelheid omhoog en wordt je pijp dus als ware langer. Een nadeel en te hete uitlaat temp. verneukt je zuiger :(. Oplossing is dus een variable diameter van de tail pijp. Wil je extreem hard optrekken dan maak je hem nauwer, gevolg hogere temp in uitlaat, meer toeren. Vervolgens als je ff 'relax' rijdt, gaat ie weer wat verder open zodat de temp weer naar beneden gaat en de uitlaat weer iets afkoelt.
Is een stuk simpler dan een uitlaat met variable lengte.
[This message is edited by Joost Moesker on 16-9-01 17:03]