Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Honda NSR-II is back amongst the Honda-riders..' (ID 1580).
De reply is geschreven door Pertijn (UserID 123) op 16-9-01?14:43.

Zoiets moet het wel wezen hoor.
Als je zuiger dan richting bdp gaat perst hij het mengsel van daar tussen naar het midden, betere verdeling benzine en dus betere klopvastheid.
1cm is onmogelijk, dan heb je een compressie van 0,0..

Wat m'n compressie straks word laten nog wel weten, ik ga het namelijk uit meten..
Met iets waar de eenheden op staan olie door je bougie gat gooien als je zuiger op bdp staat.
Kijken hoeveel cc er in past, en dat verekenen met je cilinder inhoud bij odp.

Op meten squish: door bougiegat een stukje soldeer tin doen, totaan de rand van je cilinder.
Cilinder naar bdp en kijken hoe dik je soldeertin nog blijft.
Niet echt goed te meten, maar geeft je wel een redelijke indicatie..

Ik verwacht dan ook een redelijk groot verschil door de hogere compressie en de betere squash ruimte, met name omdat die dikke koppakking er tussen zat! die is al 1mm of dikker, terwijl zonder die pakking pas de squash goed is!
Die moet dus eerst minstens 1,5 mm geweest zijn..
En als m'n compressie straks 1:13 of 1:14 word ga ik uiteraard 98 halen en deze zelf mengen tot 1:40/1:45 olie..
Meet schijnt echt niet nodig te zijn, en kan extra koolvorming veroorzaken.
Die kooldeeltjes kunnen van gloeien en dan krijg je ontsteking op tijdstippen die je niet wilt!
Zelfde dus met spontane onbranding door te hoge compressie..


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved