Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'Droge koppeling bouwen' (ID 11583).
De reply is geschreven door Martijn (UserID 357) op 28-8-2003 16:08.

juist...precies wat lude zegt...maar dat ontkoppelasje ...weet niet of dat uitmaakt...vergeten hoe het zat bij AM...

iig moet je andere platen hebben....die er voor gemaakt zijn...de voordelen wegen denk ik niet af tegen de nadelen...tis daarentegen wel een heel interessant project...

auto's hebben slechts 2 platen, van een grotere diameter, meerdere platen kunnen de krachten meer verdelen. maar hebben wel een kleinere diameter..

de olie in de bak is om de platen te koelen...zonder olie verbranden de platen idd verschrikkelijk snel.

het zou zelfs kunnen zijn dat de koppeling de olie deels opspat zodat het verdeeld word richting andere distributietandwielen enzo...haal je dit weg heb je kans dat je blok te weinig gesmeerd wordt (is louter hypothetisch dit)...

net zoals lude zegt, gewoon een huis maken wat los staat van de rest, waar dus alleen je koppeling in valt. in theorie makkelijk te maken met een keerring op je primaire as...

toch snap ik nog niet echt w??rom je het wilt maken. veel wegmotoren hebbne ook gewoon een natteplaatkoppeling, alleen bij cardan aandrijving wordt nagenoeg de zelfde koppeling gebruikt als bij auto's, singleplate droog...omdat daar de ruimte voor de koppeling is, omdat het blok in de lengte staat...



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved