Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Wat is een powerband?' (ID 11365).
De reply is geschreven door skip (UserID 2340) op 19-8-2003 22:26.
En Honda boy ik zal je ff uit de droom helpen, met ALLEEN de uitlaat heeft dit weinig te maken. Het heeft, zoals Pingu zegt, te maken met je complete setup, de uitlaat is wel voor een groot deel verantwoordelijk omdat deze bij lage toeren genoeg tegendruk moet geven, maar bij hoge toeren, tijdens de powerband, moet hij ervoor zorgen dat de verbrandde gassen zo snel mogelijk uit de pijp verdwijnen omdat die anders de doorstroming zouden belemmeren en je cylinder vol oude gassen blijft zitten waar hij niets meer mee kan, terwijl de verse gassen ook nog steeds vol goede moed binnen stromen. Dat hoopt zich daar dan allemaal op en gaat hij 'viertakten'=ratelen. Hieraan kun je ook vaak merken dat een pijp dicht begint te zitten. De regel is gewoon, om er de meeste opbrengst van te krijgen: hoe groter de cylinder(verbrandingskamer) -> hoe groter de carb -> hoe groter de luchtaanvoer+sproeier -> hoe groter de aangevoerde hoeveelheid gassen -> hoe minder de tegendruk van de uitlaat om deze hoeveelheid gassen dus ook snel weer weg te krijgen.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved